A 19. héten nem bírtam tovább és berángattam a Zuram a hónapokkal korábban kinézett "babamoziba". A jelszó az volt, hogy apámnak csinálunk a felvétellel születésnapi ajándékot.
Valójában tudni, látni akartam végre azt a kis valakit, akinek immár határozottan éreztem a mozgását.
A kis alien készséggel forgott a szonárfej előtt, és megmutatta minden részét. A deszka utánérzésű ágyon néztem a fejem fölé húzott monitort és hol nevetve, hol könnyek között csodálkoztam rá a babámra.
A feje láttán először a csivava szó jutott eszembe, de tudtam, életem legszebb csivaváját látom. A homlokcsontján átmentek a hullámok, ott egy fekete lyuk látszott. A keze ökölbe szorítva mozgott ütemesen, mintha csak zenét hallgatna.

Csabi szintén a könnyeivel küzdött, és mikor megszólalt a nő, hogy akarjuk-e tudni, milyen nemű lesz, azonnal rávágta, hogy igen. A doktornő erre az egérrel egy kis foltra mutatott: ez itt a fütyije.
Fiú. Szóval jól éreztem. Tudtam, első perctől kezdve. Persze ezt csak utólag mertem bevallani, mert mi lett volna, ha mégsem? Boldog voltam, forogtam, amerre csak akarta az orvos, hogy hozzáférjen a gyerekhez és le tudja fényképezni.
A barnás-feketés képen, ami más számára akár egy terepasztal fényképe is lehetett volna, ott volt egyértelműen a kisfiam arca.
És még valami, a szülés várható időpontja. Kértem a nőt, mérje le újból a combcsontot, mert én nem október közepére várom a gyereket. A harmadik mérés is 3 hetes lemaradást mutatott.
A háromnegyed órás vizsgálat végén vegyes érzelmekkel léptünk ki az ajtón. Szavak nélkül is tudtuk mindketten, nincs több sumákolás, napi egy szál és társai. A gyerek itta meg a levét annak, hogy én nem bírtam nemet mondani.
Hazafelé csendben mentünk, egyikünk sem mert megszólalni. A ház előtt Csabi kivette a cigarettás dobozt az autóból, és a csendet nem szakítva meg, kidobta. Ezzel befejeztük mindketten a dohányást.
Amit hosszú észérvek sora nem tudott megtenni, amihez hosszú hónapokig nem volt erőm, azt megtettem egyetlen szám láttán. Azt hiszem, ekkor váltunk szülőkké.

nőként soha nem csak magadért felelsz
Szerző: 21 hónap  2007.08.13. 19:27 Szólj hozzá!

Címkék: terhesség dohányzás felelősség 4d ultrahang

A bejegyzés trackback címe:

https://21honap.blog.hu/api/trackback/id/tr83139169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása